Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Witam Cię serdecznie Drogi Kliencie! Otrzymałeś link do tej ankiety, dlatego że poprosiłeś o informację na temat możliwości przeprowadzenia audytu na Twojej stronie internetowej.

Abyśmy mogli efektywnie wspierać Twój biznes muszę poznać Twoje cele oraz oczekiwania. Właśnie dlatego proszę o odpowiedzi na kilka pytań, które przyczynią się do naszej owocnej współpracy.

Jeżeli będziesz mieć problemy z odpowiedzią na którekolwiek z nich, poinformuj mnie o tym przez e-mail a skontaktuję się z Tobą telefonicznie i pomogę Ci znaleźć właściwe odpowiedzi.

Poświęć kilka minut i bardzo skrupulatnie odpowiedz na poniższe pytania!

1. Jaki cel powinien zostać osiągnięty po przeprowadzeniu audytu strony internetowej?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Audyt strony internetowej może opierać się o 1 lub wiele celów. Odmienne podejście należy stosować do audytu nastawionego na zwiększenie liczby użytkowników strony niż do audytu nastawionego na zwiększenie sprzedaży czy zapytań ofertowych. W początkowym etapie współpracy bardzo ważnym jest abyśmy prawidłowo zrozumieli Twoje oczekiwania.

 Zwiększenie liczby wejść na stronie Zwiększenie sprzedaży Zwiększenie liczby subskrybentów Inny Cel

2. Za pomocą jakiego narzędzia analizujesz ruch na swojej stronie? Czy możesz je nam udostępnić?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Analiza ruchu na stronie to kluczowy element badania efektywności serwisu. Za pomocą narzędzi analitycznych można testować efektywność wybranych podstron. Dlatego dostęp do tych informacji jest dla nas bardzo ważny niezależnie od poziomu usług jakie dla Ciebie wykonujemy. Jeżeli używasz Google Analytics, bardzo łatwo jest tam dodać nowego użytkownika i w większości przypadków można nadać dostęp jedynie do raportów (zamiast do administracji statystykami). Razem z dostępem do Google Analytics zawsze proszę klientów również o dostęp do Narzędzi dla Webmasterów Google. Dzisiaj jeżeli masz Google Analytics, dodajesz zazwyczaj swoją stronę również do Google Webmasters, co ułatwia sprawę.


3. Jaki jest główny cel Twojej strony internetowej? Kim jest przedstawiciel Twojej grupy docelowej?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

To pozornie proste pytanie, jednak często odstrasza wielu klientów. Niektórzy z nich odpowiadają: "Cóż, celem naszej strony jest sprzedaż naszego produktu." A grupa docelowa? "Umm ... każdy kto używa karty kredytowej?" Niezbyt pomocne. Jeżeli nie myślisz o tym kim są ludzie, którzy kupują Twoje produkty, jak Twoja Agencja pomoże Ci sprowadzić tych ludzi do Twojej witryny? Analityk musi mieć jasny obraz tego, kim są Twoi klienci, bo wszystko co robimy kręci się wokół tego - od badania słów kluczowych do podjęcia decyzji, jakie treści musi zawierać Twoja strona, czy to jak możesz zaatakować sieci społecznościowe.


4. Czy istnieją jakieś inne strony internetowe których jesteś właścicielem lub do których masz dostęp? Czy używałeś wcześniej innego adresu?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Informacja ta jest ważna, ponieważ dzięki niej mogę ocenić kwestię powielanych treści. Muszę wiedzieć, czy inne Twoje strony nie używają niemal takiej samej treści jak serwis do pozycjonowania lub czy ktoś nie kopiuje Twoich treści na swojej stronie. Muszę także wiedzieć, czy nie używasz wielu domen jako strategii SEO. Dodałem ten punkt do ankiety, kiedy znajdowałem strony służące tylko do przekierowania na inne lub inne strony, o których klienci "zapomnieli" mi powiedzieć. Nawet ci, którzy naprawdę zapomnieli, lub którzy celowo nie mówią mi o swoich dodatkowych domenach nie uciekną z tym. Zazwyczaj kończy się znalezieniem ich podczas audytu strony internetowej. Więc jeśli jesteś klientem, to zrób nam obojgu przysługę i bądź szczery od samego początku. Zaoszczędzi to nam wszystkim trochę czasu!

5. Co zrobiłeś dotychczas (jeżeli wogóle) w celu optymalizacji swojego serwisu?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

To pytanie dotyczy głównie audytu nastawionego na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie. Ulubioną odpowiedzią na to jest "nic" bo to oznacza, że zaczynamy z czystym kontem i nie ma innej drogi, jak tylko w górę! Ale większość klientów dzisiaj już poczyniło przynajmniej pewne elementarne kroki optymalizacyjne. Chociaż zwykle mogę dostrzec wykonaną optymalizację, warto to usłyszeć od Ciebie. Czasami klienci mówią, że wykonali optymalizację (np. utworzenie tytułów bogatych w słowa kluczowe) a w rzeczywistości nie wydaje się to być zrobione, kiedy analizuję stronę. Mówi mi to, że twój pomysł na optymalizację może być całkiem inny, a dobrze się tego dowiedzieć z góry. Także dobrze wiedzieć, jeśli już byłeś obsługiwany przez specjalistów SEO i co każdy z nich zrobił na stronie internetowej w czasie swojej kadencji.

6. Czy podczas wcześniejszych zabiegów optymalizacyjnych zrobiłeś coś co mogło się nie spodobać wyszukiwarkom internetowym?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

To pytanie to rodzaj uzupełnienia do ostatniego dla tych, którzy mogli "zapomnieć" mi powiedzieć o złych lub spamerskich działaniach (teraz lub w przeszłości), które miały miejsce. Chociaż mogłeś nie wspomnieć o jakichkolwiek spamerskich działaniach w ostatnim pytaniu, teraz masz możliwość dodania czegoś, czego nie byłeś pewny. Bardzo często klienci myślą, że coś było złe lub spowodowało problemy, kiedy w rzeczywistości było nieszkodliwe. Kiedy indziej, znajduję duży bałagan do uporządkowania - np. wszelkiego rodzaju płatne spamerskie linki. Jako specjalista SEO warto bym wiedział od razu, na czym skupić swoje wysiłki.

7. Podaj adresy stron internetowych 3 największych konkurentów w branży. Dlaczego uważasz, że konkurują oni z Twoją stroną?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Lubię to pytanie bardziej w drugiej części niż w pierwszej. To zawsze ciekawe, dlaczego ludzie myślą, że inna firma lub witryna jest ich konkurentem. Bardzo często jedynym powodem dla którego ludzie myślą, że strona stanowi konkurencję jest to, że pojawia się w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, na które klient chce się pokazać! To może czynić z niego Twojego konkurenta, ale też nie koniecznie. To może po prostu oznaczać, że celujesz w niewłaściwe frazy. Jest również bardzo pomocnym spojrzeć na strony konkurencji aby zobaczyć, jakie oni prowadzą działania optymalizacyjne.

8. Jak myślisz jaka jest unikalna cecha Twojej oferty, której nie posiada oferta konkurencji? Dlaczego klienci mają kupować u Ciebie a nie w innych firmach oferujących te same produkty lub usługi? Co jest inne lub lepsze w Twoim produkcie lub usłudze?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Kim jest Twoja grupa docelowa to tylko jedno z najważniejszych pytań dla każdego klienta do przemyślenia i odpowiedzi. Czasami klienci bardzo dobrze to rozumieją i dostarczają wiele cennych informacji, ale częściej odpowiadają, że są "bardziej przyjaźni" niż ich konkurencja :). Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku i w wynikach wyszukiwania (zwłaszcza po aktualizacji algorytmu Google), bardzo ważne jest, aby móc odróżnić swoje produkty i usługi od reszty. I nawet ci, którzy doskonale potrafią to robić, nie zawsze jasno to przekazują użytkownikom na swojej stronie internetowej, wtedy można to łatwo naprawić.

9. Kiedy potencjalny klient odwiedza Twoją stronę, co dokładnie chcesz aby zrobił?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

To wspaniały sposób, aby rozróżnić wszystkie punkty konwersji Twojej witryny. Jeżeli jedyną odpowiedzią jest "Dokonać sprzedaży", to pewnie powinieneś dodać kilka innych mniejszych punktów konwersji, np. zapis na newsletter, klik w przyciski serwisów społecznościowych, wypełnienie formularza kontaktowego, telefon do Ciebie itp. Jako Analityk muszę znać wszystkie te punkty aby mieć pewność, że są ustawione prawidłowo w statystykach aby uchwycić wszystkie konwersje i że strona internetowa prawidłowo prowadzi użytkowników do wykonania tych konwersji.

10. Czy masz firmowe konta na serwisach społecznościowych (np. Facebook, Google +, Twitter)? Jeżeli tak, jakie są nazwy użytkownika?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Jest to ważne, aby sprawdzić, czy i w jaki sposób używasz serwisów społecznościowych. Jeśli nie używasz ich w ogóle, ustalę czy powinny one być częścią Twojej strategii. Jeśli są one wykorzystywane, szybki przegląd Twoich kont pokaże mi dokładnie w jaki sposób je wykorzystujesz. Na przykład, czy są one po prostu linkami do treści czy są one również interakcji z użytkownikami. To pomoże opracować odpowiednią strategię działania w serwisach społecznościowych.

11. Czy reklamujesz się poza Internetem (np. w TV, Lokalnej Gazecie, Ulotki)?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Dzięki Twojej odpowiedzi na to pytanie zawsze mogę zidentyfikować problemy i szanse z tym związane. Bardzo często kampanie reklamowe poza Internetem można wykorzystać w optymalizacji strony internetowej.

12. W jaki sposób edytujesz swoją stronę internetową? Czy posiadasz system zarządzania treścią (CMS)?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

Małe biznesy często mają strony stworzone przez znajomego naszego znajomego lub zlecają stworzenie strony małej lokalnej firmie. Taki sposób jest bardzo dobry na początku działania przedsiębiorstwa ale z czasem firma zdaje sobie sprawę z tego, że edytowanie tak stworzonej strony internetowej jest bardzo trudne. Pełna kontrola nad strona internetową jest kluczowym elementem w prowadzeniu skutecznych działań marketingowych w Internecie. Wiedząc, że masz system CMS lub w inny sposób potrafisz z łatwością edytować swoją treść jestem spokojniejszy o Twoją przyszłość w Internecie. Jeżeli nie możesz sam edytować swojej treści już na początku wiem co Ci zarekomendować w pierwszej kolejności.

13. Czy jest coś jeszcze co może dostarczyć istotnych informacji o Twojej stronie internetowej lub celach biznesowych?

Dlaczego o to pytam? (Otwórz)

To zawsze dobry pomysł, aby na koniec zostawić otwarte pytanie takie jak to. W przypadku gdy zapomniałeś powiedzieć mi czegoś w poprzednich odpowiedziach. Mogę dzięki temu dowiedzieć się różnych rzeczy, których bym się nie dowiedział nie zadając tego pytania :)

Twoje imię i nazwisko (wymagane)

Twój e-mail (wymagane)

Adres strony