Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Jak wyliczyć wartość pożądanej akcji w innym przypadku niż sklep internetowy?

koszt kampanii google adwords
Otóż załóżmy, że pożądaną akcją na Twojej stronie firmowej jest zapytanie ofertowe poprzez formularz znajdujący się w zakładce kontakt. Dwie osoby na sto odwiedzających składają zapytanie ofertowe (współczynnik konwersji 2%).

Dodatkową informacją jakiej teraz potrzebujesz jest skuteczność Twoich handlowców, czyli ile osób z tych składających zapytanie coś kupuje.

Kolejna informacja to ile wynosi średni zysk netto z zamówienia.

Załóżmy, że z dwóch osób dzwoniących średnio jedna coś kupuje. Średni zysk netto z klienta wynosi 200zł. Wynika z tego, że zyskujesz na reklamie w momencie gdy kliknięcie jest tańsze niż 2zł. W ten sposób możesz wyliczyć czy opłaca Ci się korzystać z reklamy i tworzyć kampanie Google Adwords.

Planowanie kampanii Adwords

Aby prawidłowo zaplanować kampanie Google Adwords powinieneś zrobić analizę swojej branży pod kątem konkurencyjności na dane słowa kluczowe. Należy sprawdzić jakie działania prowadzi konkurencja i jakie są średnie koszty kliknięcia w poszczególne słowa kluczowe.

Kiedy już określisz konkurencyjność powinieneś stworzyć sobie kilka różnych kampanii i wybrać tą najbardziej opłacalną w danym momencie. Pozostałe przydadzą Ci się później do wprowadzania modyfikacji.

Kampanię należy tak skonstruować aby płacić jak najmniej za kliknięcie. Wiele firm popełnia błąd i płaci zbyt dużo za kampanie Adwords co przenosi się na bardzo małą opłacalność takiej promocji. Kampania Adwords ma ten atut, że wyniki są w pełni mierzalne, dlatego cały czas należy optymalizować kampanię pod względem kosztów i ruchu na stronie. Należy sprowadzić jak najwięcej ruchu jak najniższym kosztem.

Strona docelowa w kampanii Google Adwordsstrona docelowa kampanii google adwords

Kampania powinna być tak skonstruowana aby sprowadzać jak najwięcej ruchu na stronę ale na taką stronę, która ma wysoki współczynnik konwersji. Dlatego bardzo ważne jest gdzie sprowadzasz swoich odwiedzających, ponieważ w dużej mierze od tego będzie zależeć skuteczność Twojej kampanii. Zwróć szczególnie uwagę na wysoką użyteczność strony internetowej oraz prawidłową jej optymalizację.

 

Adwords jest tak diabelnie skutecznie ponieważ docierasz bezpośrednio do osób, które poszukują danego, wybranego przez Ciebie zagadnienia. Czyli idealnie do swojej grupy docelowej. Właśnie dlatego to co oferujesz na stronie docelowej musi być w pełni profesjonalne, aby nie zawieść tak wielkiej grupy swoich potencjalnych klientów!