Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Co zrobisz jeśli nieumiejętne zarządzanie kampanią Adwords doprowadzi Twój budżet reklamowy do ruiny?

Zobacz jak sprawić, że każda reklama w Google Adwords będzie dla Ciebie rentowna

 

Reklama w Google Adwords stała się ważnym elementem każdego przedsięwzięcia internetowego. To dlatego dla Google zyski z Adwords stanową 97% przychodów (dane za 2010 rok). Usługa ta dlatego odniosła taki sukces, że korzystanie z niej jest po prostu opłacalne a efektywność w pełni mierzalna. Ale czy to się zawsze opłaca? Otóż nie zawsze.

nieopłacalna reklama AdwordsKiedy Reklama Adwords się nie opłaca?

Zacznę od tego czym jest dokładnie reklama w Google Adwords. Po pierwsze płacisz nie za wyświetlenia a za wyniki, czyli tylko wtedy kiedy użytkownik kliknie w Twoją reklamę.

Stawki są uzależnione od konkurencyjności fraz jakie wybrałeś. Czym większa konkurencja tym wyższa stawka za kliknięcie, może to być 10, 20, 50 groszy a nawet 1zł czy kilka złotych.

Aby właściwie zaplanować kampanię Adwords powinieneś znać swój współczynnik konwersji, czyli ilu klientów na stu wykonuje pożądaną przez Ciebie akcje (np. zakup towaru). Dodatkowo powinieneś wiedzieć ile ta akcja jest dla Ciebie warta.

W przypadku sklepu internetowego jest to łatwe do określenia, wystarczy policzyć ile zysku netto przynosi Ci średni koszyk. Pozwól, że przytoczę przykład: Twój współczynnik konwersji wynosi 1% czyli jedna osoba na sto wykonuje żądaną akcję. Załóżmy, że jest to zakup. Średni zysk netto z koszka wynosi 50zł. Czyli 100 osób klika w reklamę Google Adwords, wszystkie wchodzą do sklepu, z czego jedna coś kupuje – dzięki temu Ty jako właściciel masz 50zł zysku netto. Wychodzi na to, że aby na tym zarobić kliknięcie w reklamę musi kosztować mniej nić 50 groszy!

Może się zdarzyć tak, że nie będziesz miał możliwości wykupienia reklamy Google Adwords za taką cenę. Jeżeli tak jest to znaczy, że musisz coś poprawić. Najczęściej będzie to zbyt niski współczynnik konwersji lub zły wybór słowa kluczowego.

Oprócz wyboru innej frazy lub podnoszenia współczynnika konwersji warto rozważyć pozycjonowanie strony internetowej na daną frazę. Proces ten może okazać się tańszy niż reklama w Adwords.

 

>> Jak zaplanować kampanię Google Adwords