Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Poprawa użyteczności istniejącej strony internetowej

Posiadasz już własną stronę internetową? Nie zadowala Cię stopień jej użyteczności, użytkownicy gubią się na niej lub ma ona bardzo wysoki współczynnik odrzuceń? Mimo dużego ruchu masz bardzo mało zapytań ofertowych pochodzących z Twojej strony internetowej?

Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś tak, to oznacza, że powinieneś lepiej zaplanować użyteczność swojej strony. Najlepszym sposobem na testy usability i odnalezienie słabych punktów na stronie internetowej jest jej przetestowanie przez osoby które nigdy jeszcze jej nie odwiedzały. Masz trzy możliwości:Badanie i poprawa użyteczności strony

  1. Możesz znaleźć wiele osób (tzw. grupę fokusową) i poprosić je o wykonanie konkretnej akcji na Twojej stronie i jednocześnie nagrać wszystko co robiły na ekranie. Będziesz miał dzięki temu materiał do analizy zachowania. Znajdziesz wtedy słabe punkty Twojej strony internetowej. Słabością tego typu badania jest fakt, że prosisz te osoby o wykonanie akcji a więc wynik jest nieco zaburzony Twoim działaniem.
  2. Do badania zachowania użytkowników możesz użyć serwisu internetowego, który udostępnia możliwość nagrywania akcji Twoich użytkowników. Przykładem takiego serwisu jest http://www.userfly.com, który za darmo nagra zachowanie 10 użytkowników w miesiącu (możesz zapłacić za większą próbę), podając również podstawowe dane takie jak: kraj zamieszkania, używaną przeglądarkę internetową, czas spędzony na stronie oraz ilość obejrzanych podstron. Poprzez tego typu serwis można między innymi zdobyć większą ilość nagrań oraz bardzo wiarygodne wyniki ponieważ nie zaburzasz ich swoją prośbą o działanie. Są to użytkownicy, którzy i tak by trafili na Twój serwis.
    Duża próba pozwala na uwiarygodnienie wyników badania usability.

  3. Inną metodą dla nieco bardziej zaawansowanych osób jest użycie statystyk strony np. Google Analytics w celu obserwacji ścieżek jakimi podążają użytkownicy. Dzięki tej metodzie można odnaleźć słabsze podstrony, które powodują np. opuszczenie serwisu przez użytkowników. Zidentyfikujesz w ten sposób również linki, które nie są w ogóle klikane lub bardzo rzadko.

Badanie użyteczności strony internetowej

Polecam używanie metody 2 i 3 razem. W ten sposób możesz kompleksowo kontrolować użyteczność swojej strony internetowej nie narażając się na straty z powodu małej efektywności serwisu.

Już wiesz jak ważne są testy użyteczności i intuicyjność strony internetowej?

 >> Prawidłowe planowanie lub poprawa usability Twojej strony internetowej.

Audyt strony internetowej