Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Prawidłowe zaprojektowanie strony internetowej pod względem wysokiej użyteczności zwiększy jej konwersję nawet o kilkadziesiąt procent!

Sprawdź jak możesz zwiększyć użyteczność swojej strony internetowej – web usability w praktyce

 

użyteczność strony internetowejUżyteczność (web usability) strony internetowej to nic innego jak stopień jej intuicyjności. Serwis o wysokiej użyteczności cechuje to, że użytkownik ani przez chwilę nie zastanawia się co dalej zrobić, jaką akcję podjąć.

Istotna jest zarówno przejrzystość serwisu jak i użyteczność informacji oraz system prowadzenia krok po kroku użytkownika aż do podjęcia akcji docelowej – zakupu, kontaktu z biurem czy złożenia zapytania ofertowego lub innych pożądanych akcji.

Stronę WWW należy zaplanować w taki sposób, aby prowadziła niemal za rękę do określonego, z góry zaplanowanego celu.

Planowanie użyteczności strony internetowej

Planowanie to jeden z ważniejszych czynników stanowiących o powodzeniu każdego przedsięwzięcia. Bez dobrego planu każde przedsięwzięcie jest narażone na bardzo duże ryzyko niepowodzenia.

Planowanie użyteczności jest częścią planu stworzenia całej strony WWW. Planowanie użyteczności jest wstępem do projektowania stron internetowych. Proces ten sprowadza się do trzech kroków:użyteczne korytarze strony internetowej

  1. Określenie celu głównego oraz celów pobocznych istnienia strony internetowej, z tym że cele poboczne powinny mieć jakiś związek z celem głównym. Nie mogą być od niego zupełnie oderwane.
    Przykładowo celem głównym strony firmowej może być złożenie zapytania ofertowego przez klienta a celem pobocznym zapis na biuletyn, z tym że biuletyn jest kolejnym narzędziem prowadzącym do złożenia zapytania ofertowego.
  2. Określenie jakie narzędziatreści będą niezbędne do osiągnięcia przyjętych celów. W konsekwencji należy te narzędzia i treści stworzyć lub zakupić.
  3. Zaprojektowanie wielu korytarzy, którymi będzie podążał użytkownik aby w konsekwencji został doprowadzony do celu głównego lub pobocznego.

Dopiero po zaplanowaniu użyteczności powinieneś się zabrać za projektowanie strony internetowej.

Planowanie użyteczności stanowi drugi krok w tworzeniu profesjonalnej strony internetowej, zaraz po badaniu rynku oraz słów kluczowych.

 

>> Badania usability strony internetowej

Badania usability