Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Cztery powody dla których warto się znać na pozycjonowaniu stron internetowych

skuteczne pozycjonowanie

 

No dobrze. Znasz już pożądany efekt końcowy, nieco lepiej rozumiesz Google, jednak to nie wszystko prawda? Warto wiedzieć w jaki sposób odbywa się skuteczne pozycjonowanie Twojej strony z czterech powodów:

 

1. Istnieją różne techniki skutecznego pozycjonowania, z których możesz skorzystać

Istnieją różne techniki pozycjonowania stron internetowych. Jedną z nich jest technika polegająca na masowym zdobywaniu linków z wielu (nie rzadko tysięcy) stron. Nie bierze się tu po uwagę jakości stron internetowych gdzie umieszcza się swoje odnośniki, dlatego najczęściej są to strony spamerskie, które nie mają żadnego wizerunku ani wartościowej treści.

Uwierz, nie chcesz aby klienci trafiali na linki do Twojej strony umieszczone na tego typu serwisach. Technikę tę stosuje się po to aby niskim kosztem w szybkim tempie zdobyć pozycję i zaraz ją stracić. Nie trzeba tutaj tłumaczyć co myśli potencjalny klient znajdując tego typu stronę a na niej Twoje linki. Tak, Google myśli tak samo.

Inną techniką jest budowanie faktycznej jakości. Na tym powinieneś się skupić. Taka strategia przewiduje wartościową treść na Twoim serwisie, często w postaci tekstu jednak również wideo czy audio. Im ciekawiej i łatwiej dla użytkownika tym lepiej. To samo robisz poza swoim serwisem. Pamiętaj, jeden dobry tekst na jakościowym serwisie zdziała dużo więcej niż 1000 innych spamerskich. Z drugiej strony nawet bezpieczne pozycjonowanie pociąga za sobą jakiś element ryzyka. Trzeba być tego świadomym.

Tak, więc to jest powód pierwszy. Powinieneś znać różne techniki skutecznego i bezpiecznego pozycjonowania Twojej strony internetowej po to, aby wybrać najlepszą dla siebie.

2. Różna korzyść z pozycjonowanych słów kluczowych

Nie każda fraza czy słowo kluczowe przynosi tę samą korzyść. Usługę pozycjonowania wycenia się nie na podstawie potencjalnego ruchu jaki może przynieść dana fraza a na podstawie konkurencji jaka występuję na tę frazę. Dlatego też czasem zdarza się tak, że tańsza fraza przyniesie więcej ruchu na stronę.

Często zdarza się tak, że mamy pokusę pozycjonowania swojej strony na frazę, która nie przynosi żadnego ruchu (lub nie jesteśmy tego świadomi). Nigdy tego nie rób. Zawsze sprawdzaj w Google Keyword Tool jaką korzyść może Ci przynieść dane słowo a dopiero potem na podstawie wyceny pozycjonowania decyduj czy proces jest opłacalny.

3. Różne rodzaje fraz

Istnieją różne rodzaje fraz. Jedna grupa to tzw. frazy informacyjne a druga to frazy sprzedażowe. Obie grupy są interesujące dla biznesu, jednak trzeba mieć tego świadomość, że fraza informacyjna nie przyczyni się bezpośrednio do sprzedaży.

Najczęściej frazy sprzedażowe przynoszą dużo mniej ruchu na stronę niż frazy informacyjne, jednak przynoszą więcej zysku i dlatego są bardziej konkurencyjne. Cechuje je większy współczynnik konwersji. Przy wyborze fraz do pozycjonowania należy zwrócić uwagę na tę różnicę i dostosować do nich odpowiednią treść pozycjonowanej podstrony.

4. Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji to udział sprzedaży (lub innych pożądanych akcji na stronie) do ogólnej liczby wizyt w danym okresie. Często zdarza się tak, że bardziej opłacalna jest inwestycja w zwiększenie współczynnika konwersji niż ściąganie większego ruchu na stronę. Współczynnik konwersji zwiększa się poprzez budowanie odpowiedniej treści. Nawiasem mówiąc działania zmierzające do zwiększenia współczynnika konwersji najczęściej powodują też windowanie strony w wyszukiwarce. Dlatego należy skupić się na obu sprawach jednocześnie: zwiększyć ruch oraz zwiększyć współczynnik konwersji.pozycjonowanie samodzielnie

Teraz wiesz dlaczego takie ważne jest zrozumienie całego procesu skutecznego i bezpiecznego pozycjonowania? Co z tego, że zadbasz w 100% o jakość treści na Twoim serwisie, jeżeli linki do niego będą się znajdować na stronach spamerskich? Albo co z tego, że ściągniesz na swoją stronę tysiące użytkowników miesięcznie, jeżeli nie zadbasz o odpowiednio wysoki współczynnik konwersji?

Dlaczego warto pozycjonować swoje strony samodzielnie?

Ze względu na to, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to proces tak ważny dla Twojej firmy, powinieneś to robić samodzielnie. Albo chociaż powinieneś się na tym znać i zlecać poszczególne czynności firmom pozycjonerskim.

Często jednak nie masz na to czasu ponieważ w pewnym momencie zdajesz sobie sprawę, że samodzielne pozycjonowanie stron to praca na cały etat dla jednej a może większej ilości osób. Zatrudnianie i przyuczanie pracownika Ci się nie opłaca więc wynajmujesz do tego firmę. Jeżeli tak jest, jeżeli zdecydowałeś się znaleźć pozycjonera właśnie z tych powodów, to musisz wiedzieć, jak właściwie taką firmę wybrać.

>>> Jak trafnie wybrać firmę pozycjonującą

pozycjonowanie firmy