Potrzebujesz reklamy? Zadzwoń: 604-557-965

Pozycjonowanie to nie jakaś nauka wyższa. Prawdę mówiąc bazuje na 4 głównych zasadach:

  1. Zidentyfikuj właściwe słowa kluczowe
  2. Zoptymalizuj stronę internetową
  3. Zoptymalizuj backlinki
  4. Zmierz rezultaty i powtórz działania

Każdy z tych 4 punktów zawiera w sobie wiele detali, jednak wszystko się sprowadza właśnie do nich.

Identyfikacja „właściwych” słów kluczowych

To bardzo ważny krok. Ten proces jest prawdopodobnie najważniejszy ze wszystkich analiz jakie wykonasz i najważniejszy do tego aby zrozumieć jak pozycjonować stronę. Po prostu nie ma sensu rozpoczynać kampanii SEO jeżeli nie wiesz:

  1. Które słowa kluczowe są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarki?
  2. Jak bardzo konkurencyjne są wybrane słowa kluczowe (czyli jak długo zajmie Ci zdobycie pierwszej pozycji)?
  3. Które słowa kluczowe „sprzedają” lub wykonują jakąś inną pożądaną akcję?

Mamy bardzo matematyczne podejście do identyfikacji słów kluczowych. Cechy na które zwracamy uwagę to ilość wyszukań, ilość wyników wyszukiwania, ilość stron które używają słów w tagach tytułowych, rankingi Alexa, ilość linków przychodzących i jakość konkurencji oraz PR konkurentów. Te cechy zostają razem zebrane w modelu matematycznym, który generuje wskaźniki: Efektywność Słowa Kluczowego (ESK), Wydajność Słowa Kluczowego (WSK) oraz BLSK.

Optymalizacja na stronie internetowej

Kiedy wyszukiwarka (bot, robot albo pajączek) odwiedza Twoją stronę i ją indeksuje, nie jest w stanie „zobaczyć” obrazów. Jedyne co może zrobić to przeanalizować tekst, który znajduje się na stronie i zidentyfikować na jaki temat jest strona. To co przekazuje tekst na stronie i w jaki sposób jest sformatowany jest najważniejsze.

Tekst na stronie internetowej zawiera: tagi tytułowe, meta tagi, tagi description, tagi alt dla obrazów, tagi alt dla linków, anchory linków i oczywiście tekst strony.

To jak jest sformatowany tekst na stronie również ma znaczenie, w szczególności użycie: pogrubień, pochylonego tekstu, nagłówków.

Zagęszczenie słów kluczowych jest również bardzo ważnym czynnikiem. Jeżeli przykładowe słowo kluczowe nie jest wystarczająco dużo razy używane na stronie, wtedy prawdopodobnie wyszukiwarka nie uzna że strona jest na ten temat. Jeżeli jednak zagęszczenie słowa kluczowego jest nienaturalnie wysokie (jest używane zbyt często lub po prostu strona jest „zapchana” słowem kluczowym) wtedy wyszukiwarki mogą zaliczyć stronę do spamu. Raz jeszcze, nasze raporty dotyczące optymalizacji strony internetowej bazują na modelach matematycznych uwzględniających te czynniki.

Struktura strony – wiele czynników odnoszących się do konstrukcji strony internetowej może mieć wpływ na ogólną jej wydajność od strony SEO. Jednym z najczęstszych problemów na stronach internetowych są powielane treści. Google oraz inne wyszukiwarki są coraz lepsze w identyfikacji powielanej treści, dlatego lepiej jest samemu zadbać o ten problem konstrukcyjny strony internetowej niż pozwalać wyszukiwarką „decydować” za Ciebie.

Przykłady problemów z powielaną treścią

Przykładami problemów z powielaną treścią są: dynamiczne strony internetowe, które pokazują tę samą treść pod różnymi adresami URL, również strony, które w pewnym momencie „przeskakują” z http na https z tą samą treścią. Tzw. przepisywanie URL może być użyte do naprawienia tych problemów.

Uwaga na problemy ze strukturą strony

Linki wewnętrzne które „linkują wszystko ze wszystkim”, czarne techniki SEO (mały tekst, tekst tego samego koloru co tło i wiele innych podobnych technik), zbyt duża ilość linków na podstronie oraz zbyt duża liczba linków wychodzących.

Optymalizacja poza stroną internetową

Niektóre wyszukiwarki internetowe bardziej skupiają swoją uwagę przy ustalaniu rankingu na treści strony, jednak Google (aktualny król wyszukiwarek w Polsce) bardziej skupia się na linkach przychodzących do strony internetowej (backlinki). To są właśnie linki do Twojej strony oraz podstron umieszczone na innych stronach internetowych. Wartość i ilość tych linków są niezwykle istotne.

Dowód na dużą wagę linków przychodzących

Aby dać Ci przykład jak ważne są linki przychodzące do Twojej strony internetowej możesz wpisać w wyszukiwarkę Google frazę „kliknij tutaj”. Wyniki wyszukiwania wskażą na pierwszej stronie wiele witryn, które nie posiadają w swojej treści tej frazy. Skąd więc się tam wzięły? Odpowiedzią są teksty linków prowadzących do tych stron. Koronnym przykładem jest strona internetowa z oprogramowaniem Adobe. Wiele osób linkując do tej strony używa linka w takiej postaci: „kliknij tutaj aby ściągnąć Adobe Flash Player”.

Zdobywanie wartościowych linków prowadzących do Twojej podstrony (backlinków) może być krytycznym czynnikiem na Twojej drodze do sukcesu w SEO.

Jak zdobywać linki?

Istnieje wiele możliwości budowania wartościowych linków. Katalogowanie, blogowanie poza swoją domeną, noty prasowe, kontakty z dziennikarzami, kontakty z klientami aby zdobywać linki z ich stron, opinie o Twoich produktach, sponsorowanie eventów i wiele, wiele innych.

Budowanie społeczności wokół firmy

Dodatkowo pod uwagę trzeba wziąć budowę społeczności wokół firmy. Czy Twój produkt lub usługa sprzyja budowie takiej społeczności na forach czy serwisach społecznościowych?

Jeżeli tak, to może być idealna droga do budowy naturalnej zawartości prowadzącej do Twojej strony internetowej. To jest często świetne źródło wartościowych linków.

Serwisy społecznościowe wpływają na pozycję strony

Serwisy społecznościowe takie jak Twitter, Facebook, My Space, LinkedIN, Digg, Delicious, Wykop, Nasza Klasa oraz Golden Line i wiele innych mogą też być źródłem silnego brandingu a w ostateczności bardzo wartościowych linków z naturalnych źródeł.

Pytaj przez e-mail

W końcu bezpośrednie zapytania przez e-mail do twórców stron internetowych i blogów, które zawierają się w Twojej branży proszące o linki do Twojej strony lub wymianę linkami. To jest ostateczna metoda budowy linków. Wymienione tutaj metody jedynie pobieżnie zarysowują wszystkie możliwości prowadzenia kampanii budowy linków z sukcesem.

Mierz, analizuj, sprawdzaj

Ruch na stronie jest bezużyteczny dopóki nie jest zamieniany z sprzedaż lub inną pożądaną akcję na stronie. Wierzymy, że naszym zadaniem nie jest sprowadzić duże ilości odwiedzających na serwisy klientów.

Naszym zadaniem jest sprowadzić na strony klientów właściwy ruch, z właściwym nastawieniem i w odpowiednim momencie.

Naszym zadaniem jest pomóc Twoim klientom znaleźć dokładnie tego czego szukają i przeprowadzić ich przez to doświadczenie od momentu poszukiwania do ostatecznej pożądanej akcji.

Kiedy użytkownicy znajdują naszych klientów nasi klienci widzą rezultaty. To może być osiągnięte jedynie poprzez ciągłe i bezkompromisowe analizowanie wyników oraz śledzenie wydajności.

Musimy wiedzieć dlaczego użytkownik odwiedził stronę, gdzie dokładnie zajrzał, która ścieżka najlepiej kreuje oczekiwany wynik a następnie manipulować ruchem aby każdy użytkownik docierał do pożądanego rezultatu.

Regularne raporty dotyczące wydajności kampanii SEO, wydajności linków i zmian w strategii konkurencji są niezbędne do prowadzenia działań SEO z sukcesem.